Saturday, October 1, 2011

Kehadiran yang dikhianati - Ustaz Azhar Idrus


Salam to all.. dah lama x tulis pape kat blog ni.. rindu nak berblog aktif mcm dulu2, join contest/GA kawan2.. walaupun xde sape nak baca blog kita ni heh!

Ok tajuk macam sedih je kan.. actually geram sebenarnya.. marah pun ada.. dan sedang menjadi isu hot di UIA skrg ni.. dalam pada semua orang eksaited, masih ada pihak yang iri hati dan cuba merosakkan program yang telah di rancang berbulan lamanya..



Malam semalam, telah berlangsungnya 1 talk yang disampaikan oleh ustaz terkenal dari Terengganu, Ustaz Azhar idrus.. mcm dalam banner atas ni, tarikh, tempat, topic ceramah, speaker semua di iklankan di melalui fb, blog, mesej, flyers, handbills, banner, poster dan segala bentuk macam medium.. untuk apa semua ni? nak tarik ramai orang sama2 datang ke talk ini.. dan akhirnya memang ramai la yg datang dengar talk ni..

Dalam experimental hall

 hall sesak

luar hall - pengunjung bukan dikalangan student je, orang luar pun ramai 
yang datang, some lecturers, and kanak2..

di perkarangan taman sebelah tangga besar UIA



tapi korang ada perasan sesuatu x? kat banner tulis event akan berlangsung di masjid SHAH, UIA.. rupanya event venue telah dialihkan ke lokasi lain beberapa jam sebelum program berlangsung!

yer, mungkin org lain akan cakap, ni cuma masalah dalaman kampus je, masjid ada program lain ke.. tapi bila kawan2 ke masjid, suasana lengang, sunyi.. kenapa dari awal meluluskan venue talk di masjid, akhirnya ditukarkan ke saat2 akhir? memang ramai yang bengang, marah sbb terpaksa berhimpit, bercampur lelaki perempuan di tgh padang camni.., thanks kepada pihak pengurusan program yang sempat menyediakan 1 screen di luar utk student yg x dpt masuk hall.. tapi bayangkan kalau hujan mcm mana? alhamdulillah, Allah memahami kesulitan kawan2 ku...

entah la, aku sebenarnya xde hak nak cakap lebih sbb aku sendiri x pergi talk ni.. aku x sehat, demam lagi.. cumanya aku mewakili kwn2 yg x puas hati dgn hal ni.. kalau tgk kat fb teman2 UIA, memang ramai la yg marah.. pape pun, event went smoothly.. xtau salah siapa, UIA, pihak 'itu' atau pihak luar yang cuba main politik!! 

sumber - fb kawan2, harakahdaily, arrawa, andy blog..