Wednesday, January 12, 2011

Dinner yang sama setiap malam

korang semua dah makan? as a student, waktu makan sangat la penting untuk dijaga.. kalau tak makan nanti xde tenaga, nak belajar rasa malas, pastu mula la nak ponteng kelas.. ini ayat perli diri sendiri :p

okay bercakap pasal makan, aku ni ada 1 habit yang pelik.. xtau la bagi korang camne kan, tapi dinner aku harus lah makanan yang sama selama 1 minggu.. contohnya, last two weeks aku makan malam roti 3 keping, dan selama seminggu, setiap malam hanya 3 keping shja roti dibenarkan masuk dlm badan aku waktu malam..


 tukang masak dah tau, kalau aku beli wajib letak carrot & timun.. hee =D

minggu lepas, dinner seminggu aku nasi goreng pataya, minggu ni plak nasi goreng cendawan.. minggu depan dah decide nak makan kuew teow kungfu plak.. entah la aku pun pelik kenapa aku bleh makan benda sama je.. kadang2 tu berlarutan sampai 2,3 minggu..

tapi xpe, yang penting aku akan makan.. makan kan salah satu ibadah.. kalau niat betul, dapat pahala tau.. so apa lagi, cepat2 set niat sebelum korang makan.. okay =)


5 nota tapak kaki:

Sarah said...

hahaha..same la..makanan bermusim agaknya..

ANISRAHIM said...

ang suka makan sayur? Allah...x suke2...haha..mintak elak...hehe

FatinJelita said...

@sarah: itu selera budak uia kot.. tp bila balik umah demand mcm2.. =P

@PG: aku vege.. aku takleh mkn nasi kalau xde sayur.. rs tawar jek..

Wan Gerrard said...

agak pelik seminggu mkn dinner yg sama..kalau gerrard kdg2 lupa mkn pe smlm =P

FatinJelita said...

itu la psl.. sampaikan tukang masak pun dah cam muka budak yg mkn mlm mknan sama jek.. ahahaa