Monday, December 27, 2010

Anda stress? Jom kita uji tahap stress anda.. =)

Assalamualaikum, hello everyone~

Jom naikkan semangat anda untuk hari ni.. Hari permulaan minggu takkan dah stress ye tak.. xpe, kalau stress jugak jom tengok parah ke tak tahap stress anda itu.. Sila jujur dengan diri yer..

Anda perlu melihat salah satu gambar ini, jika anda sedang melihat gambar ini dan anda melihat object sedang berputar, maka keadaan anda sedang stress dan apabila object itu semakin laju berputar, makan stress anda di tahap maksimun. Cuba lah dulu!

 ok try tengok picture bawah ni pulak

sudah2, jgn tenung lama2 kang tak pasal2 tak jadi wat kerja..

khas untuk anda yang sedang tertekan kerana melihat gambar di atas berpusing-pusing kan.. 

1) Biasakan diri berada dalam keadaan berwuduk
2) Perbanyakkan membaca Al-Qur'an
3) Banyakkan Solat Sunat
4) Selalu berdoa kepada Allah 
5) Bersangka baik dengan Allah dan orang lain
6) Lakukan kegiatan luar seperti bersukan, beriadah, berkelah, etc
7) Hargai kebolehan diri sendiri 
8) Cintai dan yakin dengan diri sendiri

8 nota tapak kaki:

eT said...

argghhh...tidakkk...
penin2...ngeee

PUANSTOBERI said...

ilusi ilusi...
pening pening..adakah saya stress skang? teheheheh

♥ Funna ♥ said...

warghhhh pening palo den tgk benda ala ni..haha..

Anis izyan Abd Rahman said...

die gerak2
bunge tuh cantik sgt!!
tapi lame2 jadi pening

MAIsarah said...

wahhhh...kalau die pusing slow jek...means x stress sgt kan...hihihihi...

Fatin a.k.a. Aten said...

@eT: jgn tension2.. ehee

@puanstroberi: xpe, tips dah ada kt bwh tu..

@funne: dats y jgn tgk lama2, kang laaggii pening/stress..

@anis: yup mmg cantik, tp lama2 sakit mata tgk.. =.= hahaa

@mai: klu pusing sket jek, stress anda di tahap minima~

Myra Jay said...

Fuhh!! mmg pening ha, berpinau mata.. rasa berpusing je.. :)

Fatin a.k.a. Aten said...

ok dah jgn tgk.. klu pening aten taknak tanggung.. keh3